
Większość z nas stawia sobie różne zawodowe cele. Krótko, długoterminowe, ambitne i te trochę łatwiejsze.
Jesteście pewni, że są to faktyczne cele, do których dążycie? A może tak naprawdę myślicie o poszczególnych działaniach, które mają Was przybliżyć do realizacji bliżej nieokreślonego celu? Skupiacie się na poszczególnych krokach, ale jaki jest tego cel?
Posłużę się przykładem: Czemu regularnie trenuję? Czy celem jest dobra kondycja?
Nie, celem jest wyprawa górska dzięki której poczuje satysfakcję i szczęście
, zmierzę się z własnymi słabościami.
I do tego potrzebuje dobrej kondycji… Działaniami, które muszę wykonać, aby osiągnąć mój cel jest codzienny trening , organizacja wyposażenia
, dojście do pierwszego obozu, drugiego, a potem wejście na szczyt
. Realizując to osiągnę mój cel – poczuję satysfakcję.
A jak jest w biznesie? Czy znacie cel swoich działań? Czy faktycznie to co definiujecie jest Waszym prawdziwym celem? A może są to tylko działania, które prowadzą Was do bliżej nieokreślonego celu? Grunt, że kalendarz pełny…
Zachęcam Was do przyjrzenia się swoim planom i postawionym celom. Może odkryjecie ukryty cel, o którym do tej pory nie mieliście pojęcia, a do którego podświadomie dążycie.
Znając swój cel, łatwiej dopasować działania i wejść na szczyt najbardziej optymalną drogą.