agile24.pl

O zarządzaniu czasem

Znowu podziałek❗️
Ponownie przeglądam kalendarz 📅, zadania do wykonania ✔️
Hmm…
Dużo tego❗️

W planowaniu dnia pomaga mi podział obowiązków ze względu na ważność i pilność.
Standardowe narzędzie do zarządzania czasem.

Oczywiście priorytet mają ważne i pilne ⏰ potem pilne mniej ważne, na deser zostawiam sobie ważne niepilne 🐌

❓A co z niepilnymi i nieważnymi?
Jeżeli zajmują chwilę robię je od ręki. Jeśli nie zrobię ich od razu zaginą we wszechświecie.

Wszystko pięknie, ale dzień mija, zrobiłam masę rzeczy, ale te grube zostały… 🤷‍♀️

✅ No właśnie dodałabym jeszcze trzecią oś – czas wykonania, bo to ona dosyć mocno decyduje za co się zabieram
✅ Chętniej realizuje rzeczy drobne. Zajmują kilka chwil
✅ Tematy, które wymagają ode mnie zaangażowania i długich godzin pracy odkładam
✅ I nie ma w tym nic złego pod warunkiem, że nie odkładam ich w nieskończoność

🧐 Pamiętacie ze studiów jak przed egzaminem wszystkie pokoje w akademiku lśniły 🧹🪣 Zanim zabrałam się do nauki zrobiłam wszystko w koło na co zazwyczaj nie miałam czasu i ochoty. Byle tylko nie wziąć się do nauki 📚

💡 Dzisiaj mam podobnie, żeby zabrać się za długi temat, lubię w koło mieć porządek, pozałatwiane drobne tematy. Wyłączam wtedy pocztę, telefon i siadam na kilka niczym niezmąconych godzin do pracy 🙎‍♀️
W efekcie mam spokojny umysł, a to co powstaje jest wartościowe. Pracuję efektywnie, bo nic mnie nie rozprasza, jestem skupiona na zadaniu ✔️

I tak jest super, pod jednym warunkiem, nie jest po deadlinie…📅

✔️ A Wy macie swoje sposoby na zarządzanie czasem❓

SZLAKIEM agile24.pl ROZWOJU